NuffNang

zz

Social Media Exchange Website - Likenation

Wednesday, 27 January 2016

Banyak kenangan

Dah masuk 24 tahun dah umur saya, banyak betul kenangan.hampir2 complete semua kenangan yang dah dilalui.dari bab cinta sampai kerjaya.pernah keje bahagian IT,tapi saingan banyak.pernah kerja bengkel kereta,kadang2 sangkut bila share partner buat hal.pernah kerja offshore,saingan dengan orang asing jadi masalah.pernah terfikir nak jadi boss.ambil ilmu bab2 perniagaan ni hampir 3~5 tahun.alhamdulillah,saya berani.tanggung risiko,pernah buka bisness bengkel kereta.memang susah,walaupun gagal.saya terus mencuba,RM20K melayang camtu je."mengalah bukan erti kalah,pergiku bukan lari".terus mencuba harungi risiko.then,try bisness dalam bab2 makanan.alhamdulillah,saya dah berjaya.mentality orang melayu dalam bisness tak kuat.apa yang saya nampak,mereka senang mengalah dalam bisness.maaf,bukan saya racist.saya keturunan thailand.harini saya berjaya,walaupun ekonomi tengah goyang2.bisness dalam bidang makanan ni tak kan goyang.sebab kita manusia memerlukan makanan.tambah2 kalau yang kerja office.mesti tak sempat nak masak sendiri.so,kesimpulannya.ambil lah peluang dalam berniaga.bukan cakap makan gaji tak bagus.lagi bagus sebenarnya.ada epf n socso.cumanya,terikat dengan jadual.tu je kan.tapi,cuba la buka bisness.leh memajukan diri ngan bangsa.bab cinta lak,dah tak terfikir kat dalam otak.ntah la,lepas clash...dah malas nak amek port.kata orang2 tua,lebih afdal kalau orang tua yang carikan jodoh.tunggu je la.lama kan tak update blog,sebab sibuk sangat.hehehe.post kali ni pakai phone,mmg tak cantik.cukuplah leh kongsi pengalaman.assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment