NuffNang

zz

Social Media Exchange Website - Likenation

Saturday, 2 August 2014

Raya Raya Raya 2014

Tahun ni memang best,banyak betul pengalaman.

pengalaman pertama
 tak lain tak bukan sal drive dalam jammed la
tersekat dalam jammed kat ipoh je pun nak dekat 5 jam.tu tak sampai kedah lagi.
memang letih betul drive sehari sebelum raya lau balik kampung.
keluar pukul 6:30 pagi pun tetap sama.
ingatkan nak balik pagi2 sebab nak lari dari jammed.
tapi,sama je.sian tengok orang2 yang da lepas jammed tu.
terbongkang tidur kat hentian.
total jam perjalanan KL~KEDAH (kuala ketil) nak dekat 12 jam.

pengalaman kedua 

time malam sebelum raya.
jeng...jeng...jeng....
1st time wat lemang.hahaha.nasib menjadi.
lama gak rupanya nak tunggu lemang masak.
3 jam lebih gak la,berkat kesabaran tu la kot.
leh wat lemang jadi lemak,masak elok n tak da hangus.
3 pagi baru siap bakar lemang.
siap je bakar lemang,terus terbongkang tidur.
letih sangat2.

Raya pertama

raya pertama tak banyak berjalan.
lebihkan duduk rumah.
sebab ramai orang nak datang rumah raya pertama.
memang tak putus2 dari pagi sampai kepetang.
memang habes duit bagi budak2 duit raya.

Raya Kedua

Raya kedua baru la berjalan ngan family,
pergi umah kawan mak @k@ kawan baik adik @k@ bakal isteri naqiu :)
nama ehem ehem ehem
umur dia baru 20
anak polis lak tu.
mak da merisik,memang keluarga dia dah setuju
bertunang pun mungkin pas dia habes Diploma.

Raya Ketiga

Banyak beraya kat Kampung mak.
sebab 60% memang adik beradik mak yang terdekat.
raya sana,ada saudara belah mak panggil Pak Uda.
macam da tua je.
bila pergi umah saudara lain,
naqiu lak kena panggil paksu yang umur dia baru 14 tahun.hahahahaha.
muda2 da jadi paksu naqiu.

Raya keempat ~kelima

Banyak habiskan masak beraya kat rumah adik beradik belah ayah.
memang malas nak beraya kat rumah adik beradik ayah ni
sebab keluarga naqiu memang tak rapat dari kecil sampai besar.
memang buang masa
kalau leh tido,baik tido dari beraya rumah adik beradik belah ayah.
sebab ayah paksa je,kalau tak...
memang tak teringin langsung.seriously buang masa.
99% buang masa + 1 % bosan.
total memang serabai jumpa family belah ayah.
sepupu buat dakkkk lapan.

Raya keenam

kompem la da balik KL
Balik2 je terus masuk kerja n terus menaip karangan tentang Raya Raya Raya 2014

No comments:

Post a Comment