NuffNang

zz

Social Media Exchange Website - Likenation

Tuesday, 1 April 2014

Dia Bila Tiada

Dia selalu datang bila kita senang,
Dia tinggalkan kita bila dalam kesusahan,
Kalau berjanji sehidup semati pun dia lah orangnya yang berani berjanji,
Bila dia lihat kita nak berjaya sekalipun,dialah orangnya yang akan cuba untuk jatuhkan kita,
Bila kita jatuh,dialah orangnya yang memandang kita hanya sebelah mata,
Kalau kita bahagia,dia dekat2kan diri,
Bila kita menderita,mata,telinga dan mulut semua dia tutup,anggap benda tu tak pernah dia tahu,
Kalau ada yang terbaik untuk dia,kita usahakan sampai dapat,
Tapi bila dah dapat,dia lupakan kita.
Bila dia da mula lupakan kita,dialah orang yang beranggapan bahawa semua tu dari penat lelah dia.
Sedangkan dia lupa siapa yang banyak membantu dia,
Bukan niat mengungkit,cuma sekadar sangsi dengan apa yang dia rasa.
Dia kata kita kejam,tapi siapa punca kekejaman ni.
Dia putuskan dengan cara kurang baik,
Cuma redha lah dengan pengakhiran yang kurang baik,
Tak perlu mengungkit kisah lama,sebab kisah lama tu semua benda yang baik untuk orang yang terbaik,
Tapi,apa yang dapat.Cuma penuh kehampaan di kendian hari.
Hidup kita umpama cermin dan jangan lupa,semua tu akan berbalik kepada kita.
Sekarang,tanpa dia pun.Boleh je berjaya.
Cuma perlu bina balik hidup ni.
Mula dari bawah,cuba untuk keatas.
Siapa cakap kalau orang da putus asa ni,akan gagal dalam hidup.
Usaha yang berterusan,boleh je.
Biar lambat,asalkan berjaya.

Tapi dalam masa yang sama.
Dia datang nak menyusahkan lagi hidup ni.
Tak tahu apa motif dia.
Cukup2lah buat insan lain menderita.

-Salam nukilan Si sepet-



No comments:

Post a Comment