NuffNang

zz

Social Media Exchange Website - Likenation

Thursday, 16 May 2013

Sempat lagi kowt berceloteh... :))

Sebelum nak naik kapal balik,ada pesanan dari naqiu.tentang percintaan.dari dulu,sampai sekarang...naqiu akan pegang kata2 ni "bila ada insan yang terbaik didepan kamu,maka jagalah dia sebagai mana dia berusaha menyintai kamu.tak perlu pandang kedepan,kiri,kanan atau belakang.Kerana insan yang berada didepan kamu itulah yang terbaik untuk kamu" . makna dia mendalam,bila berada dalam percintaan,naqiu dapat alaminya.bila da terlambat,anggaplah  tiada ungkapan 'menyesal' untuk diungkap.banyak naqiu lalui.firstly,perempuan akan mempersoalkan kerjaya.jangan sesekali anggap lelaki yang menyayangi wanita hanya ambil remeh.mereka (lelaki)sentiasa memikirkan kerjaya untuk masa depan orang yang disayang.tak perlulah tergesa2 dan memberi tekanan.second,perempuan akan anggap laki ni berputus asa.tetapi sebenarnya silap anggapan tu.naqiu pernah lalui.sampai wanita tu tinggal untuk pergi kat laki lain.bagi naqiu,tak da masalah pun.sebab semua tu jodoh.Tapi,akhirnya menyesal."terlajak kereta ada gear gostan,terlajak perahu????kena U turn???hahahah.Third,perempuan kompem2 nk sweet2.nk bunga la,kuar jenjalan la.bg naqiu,naqiu x macam tu.mak n ayah ada pesan."jangan dok bawak anak dara orang selalu,x manis dipandang orang.mulalah orang nk kutuk sana,kutuk sini.lama2 apa yang diorang kutuk tu jadi 1 doa" kan susah macam tu...hahahaha.tu je la.da x sempat da.salam dari naqiu....




Wednesday, 8 May 2013

Pesanan Tun Dr Mahathir

Melayu mudah lupa

Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya dipijak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya retakm
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya teriak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya haprak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kelas dua
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya hina
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya sengketa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya derita
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kerdil
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya terpencil
Melayu mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai bangsaku
Jangan mudah lupa lagi
Kerana perjuanganmu belum selesai...




Yay!!

25 ni last keje,so,da prepare surat resign semua.hahaha..bye2 orange...